Главная страница » Публикации » 2011 » #2 (2) » The concept of value-based management in the largest Russian companies

The concept of value-based management in the largest Russian companies


Авторы

Наумов Олег Игоревич
Аспирант
Московский государственный университет им. М.В. Ломоносова
oinaumov.@gmail.com

Аннотация

The article gives an overview of the problems of value-based management and gives the results of the author's research among top managers of Russian companies on the concept of value-based management and its relationship with the company's strategy.

Ключевые слова

company's value, value-based management.

Рекомендуемая ссылка

Наумов Олег Игоревич. The concept of value-based management in the largest Russian companies // Современные технологии управления. ISSN 2226-9339. — #2 (2). Номер статьи: 0204. Дата публикации: 08.02.2011. Режим доступа: https://sovman.ru/en/article/0204/

Authors

Naumov Oleg I.
graduate student
Moscow State University
oinaumov.@gmail.com

Abstract

Keywords

Suggested citation

Naumov Oleg I.. // Modern Management Technology. ISSN 2226-9339. — #2 (2). Art. #  0204. Date issued: 08.02.2011. Available at: https://sovman.ru/en/article/0204/


Читайте также






Библиографический список

  1. Волков Д.Л., Показатели результатов деятельности: использование в управлении стоимостью компании // Российский журнал менеджмента. 2005.  Т. 3. № 2. С. 3-42.
  2. Ивашковская И. В., Моделирование стоимости компании. Стратегическая ответственность советов директоров. – М.: ИНФРА-М, 2009.
  3. Ивашковская И. В., Управление стоимостью компании: вызовы российскому менеджменту // Российский журнал менеджмента. 2004.  Т. 2. № 4. С. 113-132.
  4. Кокин А.С., Чепьюк О.Р. Разработка стратегии развития компании на базе концепции управления стоимостью // Финансы и кредит, 2007, №11 – С. 3-10.
  5. Коупленд Том, Коллер Тим, Муррин Джек, Стоимость компаний. Оценка & управление – Издательство: Олимп-Бизнес, 2008
  6. Rappaport Alfred, Creating shareholder value: the new standard for business performance, New York: Free Press, 1986.
  7. Ибрагимов Р.Г. Управление по стоимости как система менеджмента // Менеджмент в России и за рубежом.  – №4, 2004.
  8. Александров Ю.М. Идентификация стейкхолдеров для целей управления стоимостью компании // Корпоративные финансы: перспективы и реальность. Управление стоимостью компании: Cб. участников третьей междунар. конф. молодых ученых / Под науч. ред. Т.В. Тепловой. М.: Изд. дом ГУ ВШЭ, 2006
  9. Why do only one third of UK organizations achieve strategic success?, 2GC Working Paper, http://www.2gc.co.uk/pdf/2GC-WP-UKCoStratSuc-090311.pdf
  10. Том Коупленд, Тим Коллер, Джек Муррин, Стоимость компаний. Оценка & управление – Издательство: Олимп-Бизнес, 2008 г.
  11. Tom Copeland, Aaron Dolgoff. Outperform with expectations-based management: a state of the art approach to creating and enhancing shareholder value – John Wiley and Sons, 2005

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Shopping Cart
Scroll to Top