Marketing approach to the management of the relationship between customer and supplier in the market of engineering

ПОДЕЛИТЬСЯ С ДРУЗЬЯМИ
Authors


graduate student
Ural State University of Economics
baw.85@mail.ru

Abstract

Article is devoted to the development of models of marketing management relationship between customer and supplier in the market of engineering, which is based on the authors' proposal complex relationship marketing - Model 6C-6P. Author presents an algorithm for identifying consumer research their satisfaction with the relationship with the supplier. Considered a key element of management models and central part of the algorithm is a technique developed by the author satisfaction assessment relationship with the supplier, which allows to quantify the main characteristics of inter-firm relationships and gain an understanding of consumer expectations and grievances for the subsequent development of corrective measures to improve the quality of cooperation and as a result on improving the efficiency of the company's b2b market in the long term.

Keywords

Intercompany relationships, relationship marketing, relationship marketing mix, marketing consumer relationship management provider, the industrial market, b2b, market engineering, quality of relationships, the algorithm of consumer research, customer satisfaction relationship, customer satisfaction assessment methodology.

Categories of article:

Рекомендуемая ссылка

Babenkova Anna V.
Marketing approach to the management of the relationship between customer and supplier in the market of engineering// Современные технологии управления. ISSN 2226-9339. – #2 (2). Номер статьи: 0201. Дата публикации: . Режим доступа: http://sovman.ru/en/article/0201/

Full article text is available only in Russian.
Please select from the menu Russian language and continue reading.


References

  1. Котлер Ф. Маркетинг менеджмент / Под ред. О.А. Третьяк, Л.А. Волковой, Ю.Н. Каптуревского. – СПб: Изд-во «Питер», 1999. – 896 с.
  2. Кущ С.П. Маркетинг взаимоотношений на промышленных рынках /С.П. Кущ; Высшая школа менеджмента СПбГУ. – 2-е изд. – СПб.: Изд-во «Высшая школа менеджмента»; Издат. дом С.-Петерб. гос. ун-та, 2008. – 272 с.
  3. Быховец С.Н. Управление ассортиментом в системе маркетинга производственного предприятия // Маркетинг и маркетинговые исследования. – 2007. – № 1 (67). – с. 4-11.
  4. Капустина Л.М. Relationship marketing – маркетинг ХХI века /Новая экономика: вызовы, тенденции, реализуемость. II науч. чтения профессоров-экономистов и докторантов: материалы / [Отв. за вып. М.В. Федоров,                    В.П. Иваницкий, Ю.Э. Слепухина]; Ин-т эк-ки Урал. отд-ния РАН; Свердл. обл. орг. Вольного экон. о-ва России; Урал. гос. экон. ун-т. – Екатеринбург: Изд-во УрГЭУ, 2008. – 191 с. – с. 21-23.
  5. Кущ С.П. Походы к разработке механизма координации управления взаимоотношениями промышленной компании с партнерами // Вестн. С.-Петерб. ун-та. Сер. Маркетинг (8). – 2006. – Вып. 3. – с. 3-21.
  6. Кущ С.П., Овдина М.В., Смирнова М.М. Оценка качества взаимоотношений компаний с поставщиками на российских промышленных рынках // Вестн. С.-Петерб. ун-та. Сер. Маркетинг. – 2008. – Вып. 3. – с. 173-197. – с. 174-180.
  7. Шкардун В.Д. Роль аналитической функции маркетинга в процессе стратегического планирования на предприятии // Маркетинг и маркетинговые исследования. – 2008. – № 4 (76). – с. 312-324.
  8. Афансасьева Н.В., Багиев Г.Л., Лейдинг Г. Концепция и инструментарий эффективного предпринимательства.: [Электронный ресурс]: url: http://www.marketing.spb.ru/read/m18/1.htm (дата обращения: 02.04.2010).