Главная страница » Публикации » 2012 » #12 (24) » Companies’ competitiveness and factors affecting it

Companies’ competitiveness and factors affecting it


Авторы

Ферару Галина Сергеевна
Доктор экономических наук, профессор
Россия, Белгородский государственный национальный исследовательский университет
feraru.22@mail.ru
Плаксина Дарья Григорьевна
Магистрант
Россия, Белгородский государственный национальный исследовательский университет
plaksina.marketolog@gmail.com

Аннотация

The article deals with the “competitiveness” concept. The available definitions of the economic concept of competitiveness were analysed. The relevant features of companies’ competitiveness were specified, and the research resulted in the author’s view of this concept.
The article also covers the classification of competitiveness factors in which the authors tried to specify the maximum number of external and internal competitiveness factors. 

Ключевые слова

competition, competitiveness, competitive opportunities, competitiveness factors.

Рекомендуемая ссылка

Ферару Галина Сергеевна, Плаксина Дарья Григорьевна. Companies’ competitiveness and factors affecting it // Современные технологии управления. ISSN 2226-9339. — #12 (24). Номер статьи: 2415. Дата публикации: 08.12.2012. Режим доступа: https://sovman.ru/en/article/2415/

Authors

Ferraru Galina
Doctor of Economics, Professor
Russia, Belgorod State National Research University
feraru.22@mail.ru
Plaksina Daria
Graduate student
Russia, Belgorod State National Research University
plaksina.marketolog@gmail.com

Abstract

Keywords

Suggested citation

Ferraru Galina, Plaksina Daria. // Modern Management Technology. ISSN 2226-9339. — #12 (24). Art. #  2415. Date issued: 08.12.2012. Available at: https://sovman.ru/en/article/2415/


Print Friendly, PDF & Email

Читайте также






Библиографический список

  1. Taranukha Iu.V. Ekonomicheskaia priroda i sushchnost konkurentcii // Marketing v Rossii i za rubezhom. 2011. № 1.S. 4-17.
  2. Faskhiev Kh.A. Model upravleniia konkurentosposobnostiu predpriiatiia // Marketing v Rossii i za rubezhom. 2009. № 6. S. 107-124.
  3. Porter M. Konkurentciia.: Per. s angl. Sankt – Peterburg.: Viliams, 2005. 608 s.
  4. Fatkhutdinov R.A. Upravlenie konkurentosposobnostiu organizatcii: ucheb. posobie. M.: Eksmo, 2004. 544 s.
  5. Brulev E.S. Upravlenie konkurentosposobnostiu predpriiatii // avtoreferat / E.S. Brulev, 2006. 26s
  6. Smolianova E.L. K voprosu o klassifikatcii faktorov i rezervov obespecheniia konkurentosposobnosti predpriiatiia // Vestnik tambovskogo gosudarstvennogo universiteta. Ser.: gumanitarnye nauki. 2009. №2 (70). S. 336-345.