Mentoring and on-the-job training: the terminological analysis of foreign methods

ПОДЕЛИТЬСЯ С ДРУЗЬЯМИ
Авторы


Doctor of Education, professor of the Department of Social Management
Russia, Russian State Pedagogical University named A.I.Gercen, Institute of economics and management
appanfilova@mail.ru

Аннотация

The article made a terminological overview of foreign methods of mentoring and on the job training: shadowing, Budding, Secondment, scaffolding, coaching, mentoring. The specificity of these methods and, on the basis of a comparative analysis, they identified the main differences between coaching, applied in Russian practice.

Ключевые слова

mentoring, on the job training, shadowing, Budding, Secondment, scaffolding, coaching, mentoring

Print Friendly, PDF & Email

Категории статьи:

Read also

Статья также доступна (this article also available):

Рекомендуемая ссылка

Panfilova Al'vina Pavlovna
Mentoring and on-the-job training: the terminological analysis of foreign methods// Современные технологии управления. ISSN 2226-9339. – #12 (72). Номер статьи: 7202. Дата публикации: . Режим доступа: http://sovman.ru/en/article/7202/

Full article text is available only in Russian.
Please select from the menu Russian language and continue reading.


Библиографический список

  1. Официальный сайт. Санкт-Петербургское государственное казенное учреждение “Централизованная бухгалтерия администрации Фрунзенского района Санкт-Петербурга” http://consult.cbfrunz.ru/?p=93
  2. Панфилова А.П.   Инновационные педагогические технологии: Активное обучение: учебное пособие для студ. высш. проф. образования./ – 4-ое изд. – М.: Издательский  центр «Академия», 2013,  192 с.
  3. Обучение сотрудников по методу секондмента. URL: http://www.hr-director.ru/article/66215-qqq-16-m8-04-08-2016-obuchenie-sotrudnikov-po-metodu-sekondmenta
  4. Любое использование материалов допускается только при наличии гиперссылки.http://www.hr-director.ru/article/66215-qqq-16-m8-04-08-2016-obuchenie-sotrudnikov-po-metodu-sekondmenta
  5. Zhao R. &OreyМ. The scaffolding process: Concepts, features and empirical studies. Unpublishedmanuscript.
  6. Сорокопуд Ю. В., Клименко О. В., Хадикова Е. Н., Корсун Д. А. Применение гуманитарных технологий в высшем профессиональном образовании // Научно-методический электронный журнал «Концепт». – 2014. Т. 12. С. 396–400. – URL: http://e-koncept.ru/2014/54189.htm.
  7. Clutterbuck D. Everyone needs a mentor. Fostering talent in your organization. – CIPD, 2001. – P. 27-28.
  8. Online Etymology Dictionary. URL: http://www.etymonline.com/
  9. Клaттербaк Д. Кaждый нуждaется  в  нaстaвнике: зaботa о тaлaнтах  вaшей  оргaнизaции. Лондон, CIPD, 2006.
  10. Панфилова А.П., Титова Д., Михальченко С. Специфика фасилитаторской роли менеджера с развитым социальным интеллектом. Сб. научных статей: Менеджмент XXI века: ресурсы развития образования и бизнеса. СПб: Изд-тво РГПУ им. А.И. Герцена, 2013. С. 53-57.
  11. День ментора, 2012. URL: http://www.r-u-s.org/cgi-bin/news/ view.cgi?news=554